2014-01-09

Gratis KBT-övning

  1. Åkej. Om man nu hyser ett milt ogillande för att tala i telefonapparatur med främmande männsker då finns det en specifik situation som toppar alla andra besvärliga telefonrelaterade situationer och det är...

    ...att tala med en journalist OCH samtidigt höra ekot av sin egen röst när man svarar. Följden av denna högst obekväma stuation är att man inte lyssnar på vad journalisten säger utan på vad m...an själv säger och framförallt HUR man säger det, det hela blir naturligtvis en självuppfyllande profetia; man låter offantligt korkad och ytterst konstig på gränsen till rubbad och nej det är ingenting som man bara inbillar sig, ty när journalisten börjar fnissa, då VET man.

    Man kan dock välja att se detta som en spontan KBT-övning, en av universum utvald chans för mig att öva bort detta obehag som får mig att grimasera kraftigt, sluta ögonen och hårt greppa om en penna för att inte sticka in den i min egen ögonglob.

    Yepp. I´ve got demons.

    Fast när jag uttrycker det så här så låter det ganska komiskt, vilket är på sätt och vis så jag ser det hehe, så här in retrospekt.