2014-01-09

Hur ska man vara.

Hur ska en kvinna vara?

Det är det här, just det här, som jag menar, ja alltså med "spelet". En gammal kvarleva som säger att vi ska agera på vissa sätt enligt en inofficiell regel. Tjejer ska gud förbjude inte vara för , de ska sitta fromt och vänta på att killen ska ta steget, hon får inte visa framfötterna för då är hon en påhängsen, needy stalker som inte har något eget liv, hon får inte ställa för många frågor, hon får inte ifrågasätta och hon får definitivt och absolut inte ställa några som helst krav, då är hon en tjatig ragata. Hon skall vara tyst och snäll och låta killen köra sin grej såsom han önskar utan att göra något väsen av sig.

Killen ska reglera kontakten. Han ska hålla distans och höra av sig sporadiskt och kryptiskt så att hon undrar och är orolig och därmed kontrolleras. Han ska spela lagom ointresserad. Han ska vara en "cool snubbe".

Å ja ba...

ORKA!!!!!!!!!!

Vem FAN orkar hålla på så här år 2014?? Oavsett vilket kön man tillhör alltså? Vem sitter och räknar att exakt 48 timmar har passerat innan man svarar på ett SMS? Vem orkar spela svår och uttala sig svävande?

Många. Uppenbarligen.

Jag är mer: Hej. Jag vill ha dig, vill du ha mig eller inte? Punkt slut.

Att jag ibland skriver att jag nojjar? Absolut, det gör jag men det betyder inte att jag följer spelets regler för den sakens skull och att jag nojjar beror på just ovanstående, att många, för att inte säga majoriteten, spelar spelet och förväntar sig att även jag ska göra så. Varför beblandar jag mig med sådana då, undrar ni, tja det är liksom lite svårt att undvika det när som sagt majoriteten av den vuxna befolkningen agerar enligt denna lag.

Vafalls, när förvandlades jag till en feministisk version av "Carrie Bradshaw"?