2014-11-19

Saxat från fråga på Aftonbladet

"FRÅGA: Jag och min kille har varit tillsammans i nästan tre år. Vi har det väldigt bra tillsammans och sexlivet fungerar väl också helt okej. Vi är båda två ganska blyga och oerfarna, men vi njuter tillsammans. Det som dock stör mig är att jag har kommit på honom med att onanera när han står i duschen på morgonen. Jag har hört konstiga stönande ljud inifrån badrummet och när han är färdig så ser han lite skamsen ut. Jag har frågat om han tillfredsställer sig själv, men han förnekar. Varför skulle han ljuga om en sådan sak? Jag känner mig förd bakom ljuset och det är hans lögn som känns värst. Vad ska jag göra? E.
LINN: Prata med honom igen och förklara att han har rätt till sin egen njutning som han inte behöver känna skam eller skuld för. Det som blir sårande i situationen är att han ljuger. Han kommer att förstå skillnaden i detta, för ingen som älskar någon annan vill såra den personen. Sedan kanske du behöver arbeta på att inte känna dig dålig och avvisad om han väljer att onanera istället för att ha sex med dig ibland. Att tillfredsställa sig själv och att ha sex med en partner är två olika ting och fyller många gånger olika behov och syften."

Det här är vanligt förekommande, kontroll av onani alltså, glutta bara in på familjeliv.se och förundras!

Jag kan för mitt liv inte begripa varför hon blir störd av att han onanerar, onanerar hon aldrig själv? Vad fan har hon med hans onani att göra överhuvudtaget, är inte det var och ens ensak? Jag bryr mig inte ett skit om min kille skulle onanera, jag förutsätter att han gör det därför att det är ett naturligt inslag i människans sexualitet och det är ingen kränkning gentemot mig och min förmåga att tillfredsställa min partner, om han skulle anse att han inte blir tillfredsställd av vårt sexliv så räknar jag med att han berättar det för mig.