2014-11-21

Hallå hjärnan, va faaan...?

I natt drömde jag att jag blev trakasserad av en poltergeist, denna poltergeist bodde i mitt sovrum i mitt barndomshem och när den gjorde sig till känna gjorde den det musikaliskt genom att börja spela fiol (!) där uppe medan jag satt ensam nere i vardagsrummet. Sedan följde en våg av ohämmade trakasserier som blev allt mer förekommande och påträngande ju mer tiden gick. Varje gång jag kom upp på rummet hade det gjort något nytt så som att ta ut alla mina jeans ur garderoben och lägga dem liksom i sick-sack på golvet och flytta och bygga om mina legokreationer.

Närvaron av poltergeisten var hotfull och skrämmande (min mamma som också var med i drömmen tyckte dock inte alls att det var något att bekymra sig över) och till sist gick den även till fysisk attack; när jag låg och sov tillsammans med min mamma, som nu var min pojkvän i skepnad av en främmande man och som låg sked med mig i sängen, började jag känna smekningar, dessa smekningar var inte obehagliga, tvärtom, dock vaknade jag hastigt till och insåg att det var spöket som smekte mig och inte min pojkvän. När jag insåg detta gick poltergeisten över till att smeka både mig och min pojkvän/mamma och hen sov djupt och blev mycket tillfredsställd av spökets aktiviteter medan jag bara låg där och försökte putta bort spöket men kände inget behov av att väcka min pojkvän.

Så jävla sinnes! Föreställer mig att jag berättar det på fikarasten på jobbet:

XX: i natt drömde jag en sån där konstig dröm om att jag kunde flyga, haha så sjukt, du vet, brukar du också drömma så?
Jag: Eeeeh.... nja... i natt drömde jag att jag och min mamma som egentligen var min pojkvän blev smekta av en poltergeist.
XX: (backar långsamt ut genom dörren)

En mycket mycket snuskig och kåt poltergeist.