2014-10-01

Kan inte sluta tänka på ostbågar. Borde verkligen inte för mitt inre förvandlas till en gul, illaluktande, fettig, osund sörja

Heter ostbågar förresten "guleböj" på norska? Eller är det "banan"? Eller är det påhitt á la "tallefjant"?
Nu hittade jag en lista med "roliga norska ord" där bland annat "Snuskepölse" finns med och det ska betyda bajskorv. Bajskorv? Det låter mer som en omskrivning för det manliga könsorganet, som typ "myspinne" på svenska (JA! JAG VET!). 
"myspinne" är ett ord som uppfunnits på familjeliv.se ty där finns det inget snusk för baaaaarnen kan ju bli skadade för livet om man råkar säga KUK!!!! Sex är till exempel "att mysa". Nej. Jag hittar inte på.

Tuttekasse = BH, näää? Va? Det är väl på skoj??

Lorteslurper = dammsugare hahaha, näää, eller?

Här är motsvarigheten till snuskepölse; Vinglefitte = omskrivning av en fyllekåt tjej. Nej jag skojar, det ska vara "fladdermus"...?

Panglyse = fyrverkeri

Glidelåde = pulka

Flaxehytt = flygplan

Nääh, det måste vara på skämt, några av orden i alla fall men norska som sådant är väldigt gulligt, det är extremt svårt för att inte säga omöjligt att vara bad ass på norska, typ: "hei jeg er en fyr som trodde rane banken din" man ba: naaaaaaw!

Förväntar mig nu arga norska hatmejl i inboxen.

Ni fattar att jag skojar va? Typ... *viskar* ;-)


.