2014-10-03

Det här med "älskog". Att älska. Ska vi älska? Alltså... jag förstår att det är en omskrivning av något som inte går att göra fint eller vackert för låt oss vara ärliga: sex är någonting ytterst kroppsligt och djuriskt och inte särskilt estetiskt tilltalande, anser i alla fall jag. Att säga "att älska" är ett försök att förfina något osmickrande och instinktivt. Right?

Jag har dock förstått att det finns många personer som använder sig av detta ord (lev och låt lev använd vilka ord ni vill jag bryr mig inte jag blott reflekterar) och som tycker att sex är just att älska, någonting vackert som sker mellan en kvinna och en man i äktenskap (okej, raljerade en smula förlåt), nåväl mellan en man och en kvinna i alla fall, någonting rent och estetiskt tilltalande, som en skön symfoni och jag kan inte annat än att undra; hur gör sådana personer rent praktiskt? För är det något sex inte är så är det väl rent? Tvärtom är det svettigt och (oftast) kladdigt och kroppsvätskor hamnar både här och där från alla möjliga olika håll (hål, höhö!), vidare är det fyllt av diverse ljud såsom kroppsljud av olika slag och grymtanden och stönanden och jag kan inte se något estetiskt tilltalande med själva akten om man nu inte tycker att det är otroligt vackert att se en killes håriga skinkor jucka mot en tjej?

Kanske är dessa älskogsmänniskor helt renrakade överallt, ligger ned på ett skyddsöverdrag av plast i totalt mörker och rör sig minimalt i fullkomlig tystnad, som två orörliga statyer till tonerna av Bach.
Och seriöst; om en kille sa till mig; "jag vill älska med dig ikväll mitt lilla hallon" så skulle en rysning gå genom min kropp, att "älska" känns också som något mjukt som knappt känns eller märks, som om någon vill smeka en med en fjäder, typ.