2013-10-15

Ett plötsligt semiteologiskt inlägg, helt apropå ingenting.

En liten Jesusbild piggar alltid opp (...?), om jag tror att Han kommer att döma mig till en evighet där nere för dylika postningar av skämtsamma bilder, jag säger som så: om Hen verkligen existerar så har hen humor, någonting annat är fullkomligt uteslutet och jag tycker väl att det finns betydligt fulare fiskar i den damm som kallas jordelivet att döma till en evighet i skärselden än en som postar en skämtsam bild på Jesus. Sorgligt nog finns det tusen och åter tusen, eller snarare miljontals människor som inte håller med mig på den punkten och jag bara... undrar. Vilken bibel är det som de har läst? Hoppade de över avsnittet om förlåtelse och att älska sin broder såsom sig själv? Om inte; vad i ordet f ö r l å t e l s e är det som de inte begriper? Vilken Jesus skulle godkänna att katoliker lemlästar protestanter, kristna lemlästar judar och så vidare? Det är väl i sådana fall Han Där Nere som förespråkar sådant, så, de har helt och fullt missat poängen och jag finner det så skrattretande ointelligent, för att vara "sådan" jag menar LÄS, hur svårt kan det vara? Om man inte är dyslektiker eller så då men ni förstår. Eller vad?