2015-08-25

The joys of the subconscious

Nattens dröm: jag mötte direktörn' på en tågstation. Jag såg att han såg mig men han verkade ignorera mig så då fortsatte jag bara att gå mot utgången, då ökade han plötsligt farten och stötte till mig så hårt att jag ramlade ned på golvet. Skrämd och rädd reste jag mig kvickt upp och ropade: "Vad fan gör du för något?? Puttade du mig?!", han såg föraktfullt och samtidigt ursinnigt på mig och sa argt: "Nej jag puttade dig inte! Jag gör dig uppmärksam på hur felaktigt du har handlat! Nu är det nog, hör du det! Den där filmen ska jag stoppa!" (i drömmen motsvarade min fackliga hjälp en film av styrelsemöten där jag blivit mobbad).

"Vadå nog vad pratar du om??" frågade jag, han invaderade min privata sfär genom att luta sitt elaka, vredesfyllda ansikte mot mig och väste med saliven spottande ur munnen: "Du har handlat felaktigt!! Och nu är det nog! Det ska jag se till! Vilken fackförening är det som har hjälpt dig med filmen??".

I ett försök att verka orädd tog jag upp min mobil och fipplade fram en lista på vilken jag hade nedtecknat kränkningar som jag blivit utsatt för och jag började läsa upp det för honom, han fnös föraktfullt och sa: "Det där är NONSENS!! Du kommer med falska anklagelser! Ingen har behandlat dig illa och nu är det nog! Du ska få betala för det här!"

Ungefär där vaknade jag med ett ryck och låg en stund i mörkret och redde ut om det var en dröm eller om det verkligen hade hänt på riktigt.