2015-08-30

Här kommer ett axplock, den ökända "droppen":

Allt kulminerade i januari när vi var på styrelsens/kontorets utbildningsläger, mötet på kvällen inleddes med att Direktörn, inför alla, ballade ur fullständigt på att två bilagor på läsplattan inte var ett och samma dokument, att de fanns där och att han bara behövde peta på den andra bilagan för att kunna läsa den varken förstod- eller ville han lyssna på, han började SKRIKA åt mig att så här kan han inte jobba när inte bilaga 2 finns, han kan inte utföra sitt arbete om det ska vara på det sättet!!!! Det är INTE ACCEPTABELT! Jag försökte förklara att den fanns där, men han överröstade mig, fullkomligt från sina sinnen. P som satt bredvid mig sa halvhögt samma sak; "Vad menar han? Den är ju precis där?" medan de andra såg perplext och skrämt på varandra.
Följande dag var det utbildningsdag, min chef H hade bestämt att alla skulle presentera sig genom att rita sin livshistoria på tavlan i korta drag och att kontoret skulle inleda, då gjorde H så här:

Hon och mina kolleger gick upp och drog sitt, när de var klar reste jag mig för att dra mitt, då sa hon: "Så. Och nu vill vi på kontoret gärna höra er styrelsemedlemmars presentation." de runt mitt bord gjorde stora ögon och viskade till mig: "Men... ska inte du gå upp?" men ingen sa något högt, så klart.
Det gick några veckor och jag vabbade och kunde inte ladda upp avtal på läsplattorna till styrelsens nästa möte och dagen efter när jag var tillbaka kallade H in mig på rummet och orerade om hur otroligt ansvarslös jag var, hur jag gjorde misstag efter misstag, hur alla tyckte att jag var slarvig och att jag gjorde allting fel och hur hade jag tänkt när jag vabbade och inte lade ut avtalen på läsplattan?? 

Jag svarade att jag inte alls ansåg att jag gjorde allting fel, att jag absolut inte var ansvarslös och att hon antingen fick omplacera mig eller köpa ut mig för jag accepterade inte den där behandlingen något mer och att jag aldrig mer tänkte sätta min fot på ett styrelsemöte, någonsin. Sedan gick jag hem och tänkte att jag aldrig mer skulle komma tillbaka och det gjorde jag inte heller.