2015-08-25

Sedan drömde jag att jag och min pojkvän låg och sov, jag vaknade och behövde gå på toaletten, jag gick ut i den mörka lägenheten men stannade som fastfrusen då jag hörde ett ljud. Med dunkande hjärta lyssnade jag i mörkret och tyckte att det lät som om tvättmaskinen var på, detta skrämde mig för jag hade inte satt på den innan jag gick till sängs. Jag sprang in till min pojkvän och väckte honom; "Har du satt på tvättmaskinen?" yrvaket såg han på mig: "Nej? är den på mitt i natten?", "Ja" viskade jag "Och jag har inte heller kopplat på den! Det verkar vara någon annan där inne!", han reste sig upp ur sängen "Kom så kollar vi" sa han.

Vi smög tyst mot toaletten, drog långsamt ned handtaget in dit och kikade in, det vi såg fick mig att ropa till högt av förvåning och chock, för där inne satt mitt ex och hans kompis på varsin träningscykel i full mundering och körde ett hårt pass. "Vad i HELVETE?!" skrek jag. De hoppade kvickt av sina cyklar och började plocka ihop sina grejer "Vad fan gör ni här i mitt badrum?!" skrek jag, mitt ex kompis svarade ytterst generat; "Förlåt! Vi trodde inte att någon var hemma, vi går nu på en gång!" jag bara stirrade på dem "Men varför tränar ni i mitt badrum mitt i natten?? Och hur kom ni in??" de rafsade illa kvickt ned sina saker i sina ryggsäckar och svarade; "Vi har fått nyckeln av en hemlig källa som ordnar natt-träning för cyklister, för vi får inte träna hemma för våra sambos.", "Nyckeln till min dörr??", "Nej, nej, till ditt badrumsfönster, vi är inte de enda som kommer hit på nätterna, men vi ska inte göra det något mer." och med det klättrade de ut genom fönstret och försvann.

Jag begrundade det som skett och sa sedan till min pojkvän; "Nu förstår jag varför saker inte har stått på sin plats inne i badrummet på morgonen!".

Slut.