2015-08-03

Ett sant Anna-ögonblick

I går på en kinarestaurang nära dig satt jag och min karl och talade om den feodalliknande hierarki som råder på mången arbetsplatser runt om i Svea rike och jag illustrerade hur just detta tedde sig på mitt förra arbete:

- De flesta sitter och nickar med mössan i hand och vågar inte säga ett knyst inför småpåvarna medan resten slickar röv, det fanns en på min enhet, **** hette hon och hon var; (höjer rösten och lyfter upp händerna för att symboliskt illustrera att jag höll i den kroppsdel som jag syftade på) "Ge mig en röv och jag slickar den!"

Och halva restaurangen liksom stannade upp som i ett Matrix-moment och min karl började skratta och pustade mellan attackerna fram att det där nog missuppfattades utanför sitt sammanhang och att det var en väldigt rolig sak att ropa ut mitt under de pågående norm-söndagsmiddagarna.