2015-09-22

Har ni sett det där med björntjänsten? Någon kommuns kommunikatör har missförstått ordspråket och tryckt det på alla informationsplakat att man ska göra sig en björntjänst och byta till en miljöbil. Jag förväntar mig halvt om halvt att de ska ringa från x-jobbet och anklaga mig för att det är
F E E E E E E E E E E E L OCH ALLTING SOM ÄR FEL ÄR MITT FEL!!!

En gång, det var en sen fredagseftermiddag och jag skulle publicera handlingar på läsplattorna, så gick det inte, det var någon bugg i systemet, så jag mejlade ut handlingarna i stället och skrev att jag skulle publicera dem på läsplattorna så fort felet blev åtgärdat på måndagen.
Måndag morgon kollade jag mejlen i mobilen på tåget på väg till jobbet och då fanns där ett mejl från min chef till företagssekreteraren om hur förfärligt det var att jag inte hade lagt ut handlingarna, kunde hon göra det i stället, han hade ett möte att gå på och det fanns inga handlingar och alltid är det något fel med det Anna gör och bla bla bla bla!

Jag svarade med att fråga om han inte hade sett mitt mejl från i fredags, jo det hade han svarade han men han trodde att eftersom jag inte hade mejlat ut något efter det så hade han tagit för givet att felet var åtgärdat nu och nu hade företagssekreteraren fått göra det i stället!!!!!

Vem gör så? Varför gör man så?