2015-09-07

Det här med att Bruce Jenner har blivit Catilyn och hur svårt hennes familj tycker att det är, alltså jag fattar det inte samtidigt som jag fattar det för visst; det måste vara en otroligt stor och märklig omställning - men - det är ju fortfarande samma person som det alltid har varit, det enda som har förändrats är att ett externt könsorgan har bytts ut mot ett internt och vad det egentligen skulle göra för skillnad, det är förbryllande för mig.

Säg att min son skulle byta kön och bli Emelie, ja, det skulle kännas mycket konstigt och "fel" allra först men sedan skulle jag börja ifrågasätta varför jag var så fastlåst vid hans kön, det skulle ju fortfarande vara mitt barn fast han hade långt hår, kjol och läppstift, hans personlighet skulle vara intakt, alla hans minnen, erfarenheter och egenskaper fortfarande likadana.