2015-05-28

Kuki

En karl vars efternamn är Kuki har skickat en vänförfrågan till mig på fejjan, man ba: näe.

Låter det fördomsfullt? Jag tycker att det låter roligt, Kuki, det betyder förstås inte KUK, det förstår ju jag också, men själva ironin; en obekant man vars efternamn är Kuki söker min virtuella vänskap. Humorn.

Jag är för övrigt väldigt frisinnad vad gäller nya bekantskaper på fejjan, ehuru jag tar inte fejjan på blodigt allvar så som vissa verkar göra, en del skickar mejl och frågar perplext varför jag har skickat dem en vänförfrågan, precis som om jag oinbjuden hade dykt upp hemma på deras släktkalas å ja ba: tagga ner, det är bara fejjan, jag har inte friat till dig.

I just detta fall känner jag att denna Kuki lever upp till sitt namn, hence nekandet. Jag kan ha fel och även solen har fläckar etcetera.