2014-12-28

Vet ni vad som är jobbigt med att försöka gå ned i vikt samtidigt som man har väldigt tråkigt? Jo att man sitter och tänker på allt gott som man inte får äta och hjärnan viskar förföriskt; "Men vadå? En påse chips till gör varken till eller från... du ska ju simma i morgon..." och jag svarar; "Sluta. Du har fått cips i stort sett varje dag så sett ur ett bredare perspektiv så kommer en till påse att göra dig fetare" och hjärnan bara: "Mmmm saaaaalt... feeeeeett... kolhydraaaaaater..." och jag bara: "Håll käften" och den bara; "Jag framkallar känslan av det på din tunga nu" och jag bara; "Sluta!" och den bara; "Nu kommer det! Känner du? Mmmmm!!!" och jag bara: "Varför gör du så här mot mig, mot dig själv?" och den bara: "Jag vet inte, jag har kopplat på reptildelen" och jag bara: "Stäng av den då" och den bara: "Nej" och jag bara:  "JO!" och den bara: "Make me!" och den bara: "Vad ska du med hammaren till? Hallå? Hallåå?! Vad ska du gör... nej! är du galen du kommer att döda oss båda sluta, sluuuutaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhggrrr gurgel gurgel öh..."

Det där sista var hittepå men det fattar ni säkert.