2014-12-11

Den tvåhundra åttionionde.



Aha. Mh. Om 288 personer hoppar av så blir det min tur. 

Men jag visste att det skulle bli så ty enligt liggande plan ska jag komplettera mina gymnasiebetyg så att jag får grundläggande behörighet samt göra högskoleprovet, det här var bara en vild chansning eftersom jag har kommit in som andra reserv förut och en studievägledare rådde mig att pröva igen. 

Jag är en stenstod av envishet. Vore jag icke så skulle jag inte sitta här just nu, då skulle jag ligga horisontellt fyra meter under jord eller på en smutsig madrass, hög på heroin, ty *andas in djupt* mobbing, spottad på, dragen i håret, gömma sig på skolgården om rasten, sparkad, utskrattad, hånad, nedvärderad, psykiskt torterad, misshandel, statist i en psykotisk människas vardag i tre år, hot, våld, dödshot, supande farsa som slogs, misshandlade, hotade, skrämdes, terroriserade, etcetera också tror ni att siffran 288 kan kväsa mig? Va? Tror ni det? Vavavavava?? Då ska jag tala om en sak för er: då tror ni fel.