2014-12-04

Nyval

Något av det här kommer att ske:


  1. Alliansen vinner. SD röstar ned deras budget. Nyval igen. Och igen. Och igen. Etc.
  2. Alliansen vinner. Förhandlar fram en deal med SD.
  3. SD vinner. Jag emigrerar. 
Sossarna kommer inte att vinna en gång till därför att majoriteten av det svenska folket är dumma i huvudet. Okej nu överdrev jag. Jag ber om ursäkt. 

Löfven är bra men han skulle ha gjort migrationsfrågan till sin, han skulle ha ägt den och på så vis tagit den ifrån SD så att de som tänkt rösta på SD i det förra valet i stället röstade på S. Det är dumt att tiga ihjäl en fråga som folket tydligen vill ha fram i ljuset.

Alliansen har betett sig som tjuriga barn som inte fått ta del av lördagsgodiset. De har bara stått vid sidan av, vägrat att ens diskutera saken och låtit allting falla ihop. Det är en värre synd. Den som tiger samtycker, heter det. Ansvarslöst, barnsligt och analt. Dock kommer folket att ge sina röster till dem, det är vad jag tror, för folk i allmänhet är kortsiktiga varelser som har ett behov av att utse en syndabock, denna syndabock är Löfven. Vidare har detta gett ännu mer bränsle till SD-bålet så SD kommer att bli ännu större i riksdagen efter den 22 mars. 

Om inte folk tänker som jag vill säga.