2017-10-23

Skillnaden med kränkande särbehandling på arbetsplatsen.

Hej internet. Jag vill tala om att det har gått bra på min anställning på 50 % och det är för att jag får vara ifred och för att folk litar till mina kunskaper.

I början var jag livrädd för att bli härskartekniskt behandlad, talad illa om, kränkt, i min närvaro, som om jag vore osynlig. Skrattad åt på möten, förnedrad till exempel genom att folk ringde och härmade mig om hur oprofessionellt jag betedde mig på sagda möten, förminskad, osynliggjord, men samtidigt granskad, som en syndabok, för minsta lilla fel, till och med ett kommatecken på fel plats hånat, att de skulle hänga över min axel och tala om för mig att jag gör precis allting fel; tänker fel, pratar fel, är fel, kan inte tänka själv och så vidare. Ingenting av detta har hänt.

Och vad har det resulterat i? Jo att jag utför mitt arbete lugnt och helt korrekt. Det tenderar att bli så när det inte står någon i dörrhålet och berättar för en hur misslyckad och ointelligent man är.

Allt detta utsattes jag för på Sollentuna kommun.