2017-10-12

Anna Book, Tilde och Biggest loser.

 Det första jag har att säga är att varje möte med en annan människa resulterar i en subjektiv bedömning av dennes bemötande.

Det andra jag har att säga är att jag tänker att Anna Book verkar ha en grandios självbild och en pulserande ådra för dramatik.

Det tredje jag har att säga är att lättkränkta människor börjar driva detta med hat och näthat på för höga växlar, taget ur sin kontext. Att uttrycka en åsikt eller en tes om något eller någon är inte att hata. Jag hatar inte Anna Book, exempelvis, i och med text i stycket ovan.

Det fjärde jag har att säga är att programmet "Biggest Loser" är ett sk. "fatshaming" program.

Tack för utrymmet.


”Rättelse! Tilde, som bemötte mig mycket kallt, snarhugget, ointresserad och fullständigt kall, kort och inte med ett lugnt, varmt och vänligt inställd inställning mot mig som vinnare utav första Biggest loser VIP EVER”, skrev hon bland annat i kommentarerna till inlägget."