2015-01-18

Du å ja C2H5OH, du å ja.

Det är en direkt dålig idé att sätta sig på en cykel när man befinner sig i en relativt hög grad av berusning, just sayin´. Dock insåg jag just detta när jag plötsligt hittade mig själv i en snödriva, således gick jag de resterande 6 kilometerna hem, för senni så är det att på något högst märkligt vis är jag alltid kapabel att fatta rationella beslut även under intoxinering, det är det som är så jobbigt, men i detta fall bra, med min hjärna, att den aldrig upphör med sin tankeverksamhet ehuru neuronerna dansar livfullt vid för högt intag av C2H5OH men de förmår ändå träda fram och strängt säga: HÖRRÖ! Du ska inte cykla just nu, kliv av!

Nu är det inte så att jag har för vana att cykla omkring full som en skumtomte, till mitt försvar besökte jag en vän och jag hade tränat relativt hårt alldeles innan och endast inmundigat en smörgås, meningen var att vi skulle äta men vi glömde bort det, således den koncentrerade halten av etnanol i blodet.

Ehrm. Nåväl.

Förresten, låt se om jag kan avkoda formeln C2H5OH utan att googla... hmm... 2 kolatomer, 5 väteatomter, syre och väte. Is that right?