2014-08-07

Vilken jävla morgon! Vaknade 06:10 av att det åskade som fan. Sedan iväg i spöregnet med tillhörande sexåring, gå ned till station för att bussen av någon otrevlig anledning går andra tider än brukligt på morgonen *RASAR!* Väl vid stationen klockan åtta går inga bussar åt rätt håll förrän efter 20 minuter *KRÄNKT!* och jag hade tid hos kvinnodoktorn halv nio. Listar ut att vi kan ta en alternativ buss men vi måste då gå en längre strecka till slutdestinationen (min mor eftersom jag inte har någon barnomsorg den här veckan). Sagt och gjort. Blöta som dränkta katter anländer vi till min mor. Lämna sexåring. Tillbaka till busshållplats. Buss kommer. Jag går på med kippande skor. Sitter och idisslar i vredesmod över min saktfärdighet vad gäller att skaffa körkort ty hade jag haft det så hade jag sluppit detta. Missar då att gå av vid rätt hållplats *ILSKAN!*och får således springa tillbaka från nästa hållplats, nu ser det ut som om jag just har varit och simmat med kläderna på.

Nu ligger mina skor på tork och jag är hungrig. Förresten var mitt blodtryck 105/65.