2014-08-11

Jag behöver skapa mig ett sparkapital. Jag har en del guld, bland annat en tjock Bismarck-kedja m.m. och jag har aldrig på mig dessa guldsmycken för jag är ingen guldmänniska. Jag har länge tänkt på att sälja mina smycken för att skapa en ordentlig bas för mitt sparande men min mamma skriker NEEEEJ! Hon tycker att jag ska spara det som minne och så, personligen är jag inte särskilt emotionellt fäst vid mina ägodelar, särskilt inte vid sådana som jag aldrig använder, som bara ligger där och är minnen som tas fram en gång om året och tittas på, rent logiskt borde jag sälja smyckena och i stället börja spara (jag kan köpa "tillbaka" dem senare när jag har ett stort sparkapital) men min mammas nej väger tungt och Bismarck-kedjan fick jag av min sjuka bror, ehuru var den ursprungligen inte till mig utan ett sinnesförvirrat impulsköp på nätet vilket han sedermera ångrade, så jag vet inte vad det skulle ha för egentligt värde för mig.

Äh. Hjälp mig. Vad skulle ni ha gjort?