2014-08-01

Högstadie- throwback

Jag fyllde femton, den magiska åldern då vissa i klassen förvandlades till "tuffa" och valdes in i det "coola" gänget, en klass"kamrat" till mig hade fått reda på att jag fyllde femton och startade en enligt honom själv hysteriskt rolig, offentlig hånestund som lät ungefär så här (betänk då att jag var en mobbad, fattig, socialfobisk "äcklig tönt")
- Har du fyllt byxmyndig? (smädande) Har du blivit av med oskulden nu (fnitter från tjejerna i klassen)? Ska du gå med i gänget och bli cool? (lysande ögon och leende över sin genialiska komeditalang) Ska du börja röka din tönt? (mer fnitter från tjejerna i klassen) Hänga med NN och röka? (fniss, fniss) Har du börjat med cigg nu? Röker på rasterna? (Tihi tihi thihi!) Röker du nu? (HIHIHIHIHI!)

Varpå jag, där jag satt vid min bänk plötsligt, långsamt och liksom utstuderat uttråkat vänder huvudet mot honom och med drypande sarkasm säger:
- Ja Anders (fingerat namn) , det stämmer,  jag röker nu. Jag röker pipa (chockad tystnad och sedan gapskratt från tjejerna och Anders lämnar indignerat rummet).

High five femtonåriga jag!