2014-02-14

Alltså på något sätt tycker jag att "Kissie" är vettigare än "Blondinbella".

Få nu inte för er att jag brukar följa deras bloggar, jag är inte sådan, jag går dock in på deras bloggar från tid till tid för att begapa den oerhörda ytlighet och dumhet som överlag brukar husera där, men om man nu skulle få för sig att jämföra bloggerskorna så drar jag den slutsatsen att Kissie är mer human än vad Blondinbella är, Kissie har en djupare insikt i saker och tings varande, hon begriper, på sitt modebloggssätt förvisso, mer om samhällsstrukturer et cetera och hon är mer vidsynt och tolerant vad gäller genusfrågor, vidare är hon ärligare än Blondinbella och skriver om när hon är på dåligt humör och så vidare medan Blondinbella enbart skriver om hur lycklig hon hela tiden är, vilket ger bilden av att hon är perfekt vilket i sin tur leder till prestationskrav och ångest hos de unga flickor som följer henne eftersom de vill vara som hon och leva ett liknande liv med allt vad det innebär av perfektion, ett liv som inte innefattar att ligga i fosterställning och tjuta som en olycklig hund (eh?).

Så.