2013-11-13

Om ordet "hen"

Till en början tog det emot i minsta mikrob att använda ordet hen, jag använde det högst motvilligt, ungefärs lika motvilligt som man städar upp efter sitt barns kräksjuka; man vill inte göra det men det måste göras. Eh okej det där var en jäkligt skum liknelse, men ni fattar? Bra.

Jag "måste" väl inte använda ordet, jag menar inte så, det jag menar är att det är ytterst praktiskt när man inte vill röja någons identitet vilket kanske kan ske om man anger personens könstillhörighet, jag använde och använder det inte som någon slags kamp mot patriarkatet, den kampen för jag på andra sätt, eller kamp och kamp; jag strävar efter att föra ett humanisktiskt leverne utan påverkan av vad folk har mellan benen. Så.

Nåväl. Nu händer det sig så att jag börjar... gilla ordet *viskar*