2013-11-02

eh, jess ajm krejsi

Jag har aldrig haft en hund men jag vill mer och mer ha en, dels för att jag tänker mig att det är en fantastisk vänskap, dels för att det skulle vara tryggt för mig att ha en stor hund som sällskap i vintermörkret, när jag löptränar bland annat. Ah. Det är nästan omöjligt tyvärr ty skulle jag skaffa en så skulle den behöva vara ensam hemma 9-10 timmar per dag och det går inte. Tänk vad bra det vore om jag kunde låna någons hund när jag ska ut, en stor grand danois eller schäfer eller annan ras som ter sig beskyddande, en liten östermalmsråtta inger ingen respekt, liksom, den sparkar man ju bara ihjäl i rena förskräckelsen menar jag, i tron att det är just en råtta - Dö! DÖ! Oj!! FÖRLÅT!! Var det din HUND??? Neeeeej...! Jag... Förlåt...! Jag trodde att det var en råtta!! Gråt inte, nej, jag... förlåt... jag ringer ambulansen...! Jag betalar för en ny... förlåt förlåt!!