2013-09-23

Ett minne.

När jag gick i högstadiet var jag mobbad och klassad som tönt yada yada allt det där vet ni redan, men en period var de inne på att reta mig för allt som jag inte var, som ett slags sarkastiskt trakasserande, jag minns när jag fyllt 15 och en kille står i klassrummet och raljerar om att jag nu var femton och byxmyndig och frågar om jag hade börjat röka än, som de i (coola) gänget gjorde, hur jag rökte, var jag rökte etc. och han gav sig inte, han tyckte att han var hysteriskt rolig och tjatade: "Vad röker du Anna, röker du? Har du börjat röka nu? Har du blivit cool nu hähähähä? Röker du?" varpå jag, uttråkat vänder huvudet och tittar rakt på honom och svarar liksom en trött förälder kan svara en tjatig fyraåring: "Ja Mats. Jag röker. Pipa." och en sekunds tystnad uppstår innan hela klassen börjar skratta och Mats sa inte ett ord om rökning till mig någonsin igen. High five forna tonårs jag!