2013-09-12

Beröm de grande

Min chefs sista dag i dag, den chef som jag tycker så mycket om och ser upp till, hon kom in till mig och frågade hur jag hade tänkt. Att jag borde börja plugga så att jag får ett kvitto på det och därmed kan komma in på en helt annan bana med helt andra förutsättningar för jag har en enorm kapacitet och är oerhört skärpt och intelligent, jag kommer bara att bli frustrerad och bitter annars om jag inte gör någonting av min förmåga och jag måste jobba på att tro på mig själv för hon gör det, väldigt mycket och önskar att hon i framtiden får höra att jag tagit tag i saken. Med andra ord: sitt inte kvar här och slösa bort det du har. Wow. Det var något av det finaste någon har sagt till mig, ever. Jag är alldeles omtumlad av hennes ord, rörd och stolt och generad och jag försöker ta det till mig med all min kraft, jag har hela tiden anat att det kan vara så med mig, att jag är så som hon säger men jag har inte fått höra det förrän nu, inte på det här sättet i alla fall. Oj.