2017-09-18

Jag var inte tillräckligt gullig.

Anna Kinberg-Batra blev avsatt bla. för att hon inte var tillräckligt gullig. Det är något som jag känner igen. Jag var inte tillräckligt gullig på en arbetsplats för länge sedan, det vill säga jag skickade inte trehundra smileys i varenda mejl jag sände, mina mejl bestod av en fråga eller en informationsdelning eller ett konstaterande helt utan känsloyttringar, eftersom jag inte ansåg känsloyttring nödvändig och eftersom jag tog för givet att mina mejl var helt neutrala och artiga, vilket ju, i en utopi, borde vara nog. Men nej. Jag tolkades som ohyggligt dominant.

Intressant, är det inte? Bara för att jag hade ett invärtes könsorgan och skippade styjkekjamajna som tydligen är obligatoriskt enligt norm när man har ett organ beskaffat på sålunda vis, så ansågs jag vara odiplomatisk och okänslig.