2016-01-12

Resting bitch face

Jag har något som tydligen kallas "resting bitch face" och detta ger upphov till att främmande män, alltid och bara män, tar sig friheten att stanna och säga: Vad SUR du ser ut! En söt tjej som du ska vara GLAD, le lite vetja!" Jag antar att de tycker att jag ska ta det som en komplimang. De tar sig inbland även friheten att härma min gångstil genom att illustrera vad som verkar vara militärisk, argt marscherande.
Det är inte alltid som jag orkar svara dem, när jag var i övre tonåren och yngre tjugoåren ropade jag alltid "Men håll käfteeeeeen din KUK!", idag brukar jag stanna, titta på dem i någon sekund och sedan fråga; "Är du utvecklingsstörd?".
Ty det gör mig galet förbannad att de tror att det är helt okej att kommentera mig och göra narr av mig, bara för att jag har ett internt könsorgan men ej beter mig, går eller ser ut så som de anser att någon med sådan könskonstruktion borde göra.