2016-01-22

Jag har hoppat av den där matematikkursen, för även om jag skulle kunna gissla mig igenom tre månader av horribelt obehag, ångest och plåga så skulle jag inte få godkänt av röven till lärare, dels på grund av att hens främsta syfte i livet är att kväsa och förstöra för sådana som jag, och dels för att jag bara behöver tänka på hen för att mina spärrar ska poppa upp, och del därför att jag inte vill göra så mot mig själv igen, jag vill respektera mig själv genom att välja att inte tvinga mig till hemska situationer.

Problemet som uppstår är då strikt ekonomiskt, men jag har sökt a-kassa och när jag gjorde det så såg jag att man via dem kan ansöka om att få studera med bibehållen ersättning = inget studielån. Det är ju helt fantastiskt om det kunde bli så för mig, så inte för att låta som en väggklyscha (ve fy spott fräs!) men detta onda förde någonting gott med sig och kanske är det så ibland att onda saker sker av en anledning för att man ska kunna upptäcka någonting bättre.

Så. Nu måste jag gå och våldtäktsduscha efter denna vägg-ords-orgie. Hörs.