2016-01-30

Alltså, det är någonting som folk inte verkar förstå, och det är att jag är positivt inställd till mitt ex, mitt barns pappa, folk verkar bli chockade över att jag bryr mig om honom, de verkar tolka det som någon slags romantisk förklaring, de verkar bli helt ställda över mitt öppna stöd gentemot honom, detta förbryllar mig och förfärar mig: vi har avslutat vår romantiska relation, men vi har ett barn som är en produkt av oss båda, och detta barn älskar oss båda, ovillkorligen, därav kommer jag alltid att stödja och främja den andra delen av det som är mitt barn; mitt ex, är det verkligen så konstigt?

Mitt barn älskar oss, vi är hans byggstenar, hur skulle jag kunna ta mig rätten att förakta den andra delen av honom? Det är ju omöjligt, eftersom jag älskar mitt barn och därmed allting som han är.

Jag förstår inte.