2015-07-19

Svikare

I dag slog det mig hur mycket deras mobbing faktiskt har skadat mitt självförtroende, jag är ju en människa med många åsikter och jag har förut inte varit rädd för att uttrycka dem, jag skrev inlägg på fejjan utan att bry mig så mycket om huruvida det skulle bli väl mottaget eller inte, om någon inte gillade det jag skrev eller om någon missförstod det eller om texten var skriven så att fel tanke kom fram, ja då var det inte hela världen, för jag visste ju hur jag menade och det var egentligen det som räknades.

Nu är det inte så längre.

Jag finner mig sitta i över 30 minuter för att skriva ett svar på en kommentar och jag ändrar, suddar, lägger till, tar bort, analyserar; är det här fel? Kan jag tycka så här? Tänker jag fel? Tycker jag fel? Kommer det att missförstås? Är jag en idiot som tror att den är smart? Borde jag inte skämmas för mig själv?

Jag blir så ledsen av att de har fått mig att tvivla på mig själv, på min egen intelligens, och det värsta av alltihop är nästan att jag tillät dem att göra så mot mig.