2015-03-26


Vaken. Efter en natt av drömmar som gjort mig ledsen. Drömmar om min far och en av det undermedvetna påhittad fyllepolare till honom som hånade mig, kränkte mig, talade illa om mig och gjorde narr av mig. Även mina storebröder gjorde så i drömmen.

Ett resultat av att det undermedvetna har börjat att processa de fyra åren av vuxenmobbing och i sin genialitet klär den mina vuxenmobbare i mina fadersgestalters ansikten eftersom de som mobbade mig påminde om dem väldigt mycket i sin storhetsvansinniga arrogans och eftersom de, mina fadersgestalter, behandlade mig på ungefär samma sätt, fast mindre utstuderat.

I ett avsnitt i drömmen sa jag: "Det enda jag ville var att ha en pappa som tyckte om mig, men det blev inte så" och sedan började jag gråta. Fadern i drömmen agerade, eller snarare icke agerade, precis som på riktigt: han brydde sig inte. 

Jag ser att jag ger sken av att vara emo i detta inlägg, så är inte fallet, jag blottlägger bara min just nu pågående psykiska process.