2015-03-02

Sagan om situps-roller

Jag spenderar min tid genom att bevittna den ena reklamfilmen efter den andra. Reklamfilmer om diverse olika och mycket märkliga träningsredskap. Köper folk verkligen sådant? Jag minns en gång för länge sedan, det måste ha varit säg... hmmm... 11 år sedan och min dåvarande sambo tillika min sons pappa beställde en sådan maskin som de gör reklam för på TV. Den var blå och hade en hjulliknande mekanik i mitten vilken hölls på plats av 2 handtag. Man skulle hålla i dessa handtag och genom att rulla på hjulet skulle man utföra en slags omvänd situp. Så här såg den ut:



Jag var väl inte särskilt ödmjuk när jag undrade varför i det lilla helvetet han skulle betala 600 spänn för den där skitsaken, jag sa att han aldrig skulle komma att använda den. Han köpte den ändå. Den kom. Han använde den. En gång.

Jag frågar honom fortfarande om han använder sin situps-maskin. Det roar mig stort att ställa den frågan. Det är som ett ständigt pågående skämt. Jag blir lite glad över att veta att den fortfarande ligger där under sängen. Den muntrar upp mig.