2015-02-06

Saxat från mitt FB:

Det spårar alltid förr eller senare:
Anton: Ja ska se på lego star wars!
Thilde: Ja ska se på barnkanalen!
Jag: Jag ska se på doktor Phil!
Anton: Dåktår FIS?? Hihihihi!
Thilde: Doktor bajs!
Anton, lika andäktigt som om han just klivit in i Willy Wonkas chokladfabrik:
Sex bajskorvar i en bajskorvsask!
Efterföljande fnitter pågick cirkus 5 minuter.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mina lektioner i jämställdhet, humanism och personlig frihet kan också back fire:
Anton har gjort en macka som han lägger på vardagsrumsbordet, därefter sätter han sig på knä, böjer ned överkroppen med händerna bakom ryggen och tar en stor tugga i mitten av smörgåsen så att smör smetas ut i hela hans ansikte, jag trött:
- Men ät normalt tack.
- Ja äter precis hur ja viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiill!!
Jag kan liksom inte argumentera emot det eftersom jag redan har sagt emot mig själv
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Min genuslektion gick obemärkt förbi, liksom vattnet på gåsen:
Tilde i Antons rum:
- Nu ska ja rita en kung, de e ja som e kungen!
- Du kan inte va kung, tjejer kan inte va kungar!
- Anton vad är det för dumheter? Alla kan vara allt som de vill, det spelar ingen roll om man har en snopp eller en snippa mellan benen.
Båda två, unisont:
- SNOPP OCH SNIPPA!! Hihihihihihihihihihihihihihi!
- -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-vilken fin teckning du har gjort, är det där en TV?
- Nej de e en grotta med eld i.
- Aha. Varför har du ritat den där gubben som står bredvid grottan?
- Han står där för han värmer sig.
- Ok, varför är han gul?
med likgiltig barn-i-skrämfilm-röst:
- Han brinner.