2015-02-04

Jag inspireras mycket av "äldre" personer som börjar plugga, jag skriver "äldre" inom citationstecken därför att kutymen, normen, säger att man inte kan börja plugga i min ålder, 35, därför att det är för sent. Bull crap. Säger jag. Det är inte försent att börja plugga förrän man är död. Okej, kanske att det kan vara meningslöst att börja plugga när man är åttiofem, mest för att man troligen inte kommer att kunna utöva det yrke som man pluggar till, kanske kan studierna dock lyfta en på en personlig nivå och det är ju aldrig fel, men ni fattar vad jag menar.

Nå. Normen säger att du skall leva ditt liv enligt följande processflöde:
Födelse - grundskola - gymnasium - backpacks år alternativt au pair år - högskola - karriär - giftermål - volvo och villa - barn - mer karriär - död.

Lever du icke ditt liv enligt detta flöde är du en misslyckad individ som inte begriper vad som är ett framgångsrikt liv.