2013-06-14

Ett minne av grönan

I morgon ska jag och fjuppen till grönan. Jag har skiftande minnen av grönan, de från barndomen är såklart i det närmaste hysteriskt exalterade, det från tonåren är skojigt och det från vuxenlivet är, well *fel-svar-ljud-vid-frågetävling*

Jag gick som trettioåring anno 2009 på gröna lund, jag skulle gå med B, eller "den galna Björnen" som han efteråt kom att kallas, en kille jag hade dejtat 4 ggr via dejtingsajten e-kontakt. Först var det meningen att han skulle möta mig på centralen med sin bil, men när jag satt på tåget fick jag mess om att han plötsligt inte kunde och sa att jag skulle komma till grönans grindar i stället. Sedan följde i raskt takt 30 och nej, ni tror att jag överdriver eller ljuger men det är helt och hållet sant, sms av varierande äckligt sexuell karaktär till exempel om jag kunde tänka mig att ta honom i munnen på grönans parkeringsplats, att han skulle utföra analsex på mig, han frågade om han fick göra mig gravid, han skrev att han var troende katolik och undrade vad jag skulle göra om jag skulle bli gravid med honom, skulle jag göra abort följt av diverse frågor om min nedre frisyr etc.

Nu tänker ni: Men hallå! Hon gick väl av tåget och åkte hem på direkten!!?

Nej. Det gjorde hon inte. Ty hon kan vara lika dum som vilken störtförälskad blåst och blåögd fjortis (eller femtioåring) som helst och trots att hon fick en mycket obehaglig känsla i maggropen så fortsatte hon tågresan ändå och valde att ignorera messen med någon slags bortförklaring av att han skämtade.
Fan jag skulle ha spart dem! De hade platsat i Guinness book of records of crazy dates.

Nåja. Själva besöket på nöjesparken var okej, inte en enda konstig fråga, det var som om han bara vågade flippa i cybervärlden. Efteråt åkte vi hem till honom. Jag fick inte sova över utan blev praktiskt taget utkörd efter att vi sett den då nya Star trek-filmen.

Nästa dag dumpade han mig genom att på MSN vidhålla att jag var en lösaktig hora som bara försökt att lura till mig en graviditet, att jag var snål, otacksam och ohyfsad, att jag minsann inte hade bjudit på ens en popcorpåse, jag hade inte yppat ett endaste ord av tack för allt det som han betalat, och ja han hade räkning på varenda litet vinglas han betalat.

Nu efteråt förstår jag att hans plötsliga kavalkad av orena SMS inför grönan bara var ett uselt försök att bli av med mig utan att behöva dumpa (eftersom han var feg) han hoppades ju att jag skulle ha gjort som jag borde ha gjort; vänt och åkt hem, det faktum att jag inte gjorde det stärkte nog hans tes om att jag var en prostituerad, otacksam, utnyttjare, jag ville tyvärr inte förstå det där och då.

Ja det var en liten otrevlig anekdot om grönan det.