2013-01-14

Lagens långa arm.

Jag har ägnat dagen åt att läsa lagtext, skollagen för att vara exakt, det gör mig lätt vindögd men... och här kommer det pinsamma: jag går igång på det som en inbiten nörd går igång på en ny Startrekfilm.

Jag tycker att det är coolt. Töntigt va? Ja men det skiter jag fullständigt i för jag är så bortom allt vad andra tycker eller inte tycker om mig som jag någonsin kan komma, tror jag i alla fall, kanske kan jag komma ännu längre, livet äro outgrundligt, men i alla fall. Så är det.

Jag känner mig smart som en hjärnkirurg när jag upptäcker fel efter fel i delegationsordningen och därefter hittar rätt paragraf. En smart apa kanske skulle kunna utföra samma arbete (?) men låt mig leva i villfarelsen, okej? Någon slags självbedrägeri måste jag väl kunna ägna mig åt.