2016-02-23

Pudelns kärna, jag bara säger saker.

Jag glömmer nog aldrig den där lilla teambuilding-session som förekom en gång på en arbetsplats (ej på kommunen i detta fall) då vi satt gruppvis och drog kort ur en kortlek, på dessa kort stod det tryckt olika egenskaper och poängen var att man skulle ge kortet, egenskapen, som man hade dragit ur kortleken, till den person i gruppen som man tyckte överensstämde med egenskapen.

Här är de egenskaper som de i gruppen gav varandra: snäll, empatisk, hjälpsam, samarbetsvillig, vänlig, glad, trevlig.

Här är de egenskaper som de i gruppen gav mig: burdus, egocentrisk, obstinat, arrogant, dominant.

Vid förklaring av egenskapen dominant sa hon som gav mig kortet: "Alltså när du säger något så bara SÄGER du det" och jag bara "Hur ska jag annars säga saker?" och hon påhejad av de andra "Just det, just precis som nu: du bara SÄGER det, rakt ut!!"

Och det mina vänner, är vad man brukar kalla pudelns kärna.