2016-02-23

Icke att förglömma; jag hade några personer som var på min sida när jag arbetade på kommunen och för en av dem berättade jag om den lilla egenskaps eskapaden varpå hon, när jag var ute på lunch, tapetserade mitt skrivbord med post-its på vilka hon hade skrivit ned de egenskaper som hon tyckte stämde överens med mig: intelligent, lojal, rolig, vänskaplig, varm, ärlig etcetera och hon skrev också att hon hoppades att dessa "kort" skulle skriva över de kort som jag fick den där gången.

Det var så fint att jag fick tårar i ögonen.

Den första omgången kort kommer aldrig att raderas, de kommer att finnas där som en påminnelse om hur viktigt det är för mig att aldrig försöka vara så som man "ska" vara för att passa in, den andra omgången kort kommer att finnas där som en bekräftelse för just det.