2015-12-18

Star Wars: The Force Awakens


Mitt betyg:...ja!

Bra jobbat Disney!

Sagokänslan är tillbaka, humorn är tillbaka, magin är tillbaka, verklighetskänsla är tillbaka, till skillnad från de tre datorspelsfilmerna (okej en och annan digital figur hoppar fram och stör emellanåt men det kan man leva med när det stora hela är bra).

Den var jättebra, och det kommer från ett harcore Star Wars-fan som har sett originalfilmerna så många gånger att en inte kan komma ihåg hur många.

Några saker finns det att kritisera dock, så spoiler alert:

Kan inte Imperiet komma på något nytt? Varför envisas de med detta med dödsstjärnan? Att Kylo Ren är Han Solo's och Leias son, man ba; det blir lite tröttsamt det här med den ständiga släktskapstråden.

Slut på Spoiler.


Jag ska se den igen för att se om jag ändrar mig men min grundkänsla brukar aldrig göra det, så, jag är nöjd!