2015-12-27

Och återigen måste jag undra; varför är det ett återkommande tema i mitt liv att träffa på personer som vill berätta för mig vilket avskräde till människa jag är? Majoriteten av personerna i mitt liv är ju naturligtvis inte så, jag menar att jag med jämna mellanrum träffar på den människotyp som vill trycka ned mig och beskriva min oerhörda själviskhet, min respektlöshet, mitt slarv, min oförmåga att tänka själv, min äcklighet, min fulhet, mitt omoraliska leverne, min dumhet, min utnyttjande, snåla personlighet med total brist på hyfs och värdighet.

Jag upplever inte att jag är på det viset. Kanske har jag fel? Men jag tror inte det. Jag anser mig vara en ganska hygglig prick med sund moral och öppet sinne.

Jag förstår inte det här. Hade jag en terapeut skulle jag slänga mig ned på hens soffa och analysera detta fenomen.

Förstår ni det? Har ni någon teori? Det är ju i och för sig väldigt svårt för er att egentligen ge någon teori om detta eftersom ni aldrig har träffat mig i verkligheten, men lite grann känner ni mig faktiskt, via datorskärmen och via mina textade ord och jag undrar; skulle ni kunna kontakta någon och tala om för den vilken egocentrisk sopa till människa den är, hur utnyttjande och respektlös och vidrig? Om så; beskriv den personen för mig, hur skulle den vara för att ni skulle reagera på det viset? Hur skulle den ha betett sig?