2015-11-17

Jag utnyttjar folk

A just ja, N skickade ett sms till mig där hon deklarerade att jag är nål och sniken, att allt handlar om att ge och att ta men att jag bara tar utan att ge tillbaka, att jag gör skillnad på folk och folk vad gäller detta och att hon är så trött på att känna sig utnyttjad av mig.

Vad har jag då gjort för att förtjäna ett sådant sms? Har jag fått låna pengar av henne som jag aldrig har betalat tillbaka? Nej. Har jag följt med henne ut på restaurang och för varje gång låtsats att jag har glömt plånboken? Nej. Har jag manipulerat fram tjänster från henne? Nej. Har jag gett henne ett begagnat tuggummi i födelsedagspresent? Nej.

Men vad, då?

Jo, jag har lagt upp bilder på facebook som föreställer andra vänner som är hemma hos mig och förtär någon form av föda.

Va...?

Ja. Hon hävdar att hon har bjudit hem mig massor av gånger, vilket stämmer, men att jag aldrig har bjudit tillbaka utan bara bjuder andra, vilket inte stämmer. I realiteten har jag bjudit igen - men hon har aldrig kommit, oftast svarar hon inte ens på inbjudan, lika ofta blir hon eller något av hennes barn mystiskt nog alltid sjuk dagen innan sammankomsten.

Men det spelar alltså ingen roll.

Det här är andra gången som jag blir beskylld för att vara snål och sniken och snyltande, den första gången var det en galen nätdejt som hasplade ur sig detta på grund av att jag inte hade köpt popcorn till en biograffilm som vi hade sett.

Man ba: men håll kääääääfteeeeeeeen!