2014-03-25

Är du HUNGRIG?


Det här alltså...


...det STÖR mig. Hungrig. Du måste vara hungrig för att få det här jobbet. Du måste ha gått på svältdiet och vara riktigt riktigt HUNGRIG, så HUNGRIG att du dreglar vid bara tanken på en ynka liten intorkad blodpuddingkant okej? Ja det var ett larvigt försök till sarkasm från min sida, vilket jag medger, som ni ser, men det STÖR mig likväl, detta HUNGRIG. Det provocerar mig, nästan till den grad att jag på pin kiv skulle kunna skicka in en skenansökan bara för att få håna denna HUNGER man söker, jag tänker mig att jag skulle skriva någonting i den här stilen: "Hej, jag åt just en stor lunch bestående av kyckling med ris så jag är inte hungrig för tillfället men kan jag söka tjänsten i alla fall? Jag kommer att bli hungrig framåt eftermiddagen ändå.".

HUNGRIG, det är ett sådant vidrigt det-ligger-i-pajpen-säljare-bemanningsföretags-uttryck, ungefär, men inte riktigt lika provocerande som: "spindeln i nätet" och "hålla många bollar i luften".

När jag tänker efter så är jag förresten hungrig. Jag tror att det blir fisk till mat idag.