2017-08-04

Om livet ger dig citroner, gör lemonad.

Ett problem är till exempel att jag har kommit in på Litteraturvetenskap på Södertörn, men jag trodde att jag hade sökt till distanskursen men det hade jag naturligtvis inte och jag har samtidigt fått ett deltidsjobb mån-ons och jag kan inte hitta schemat för utbildningen någonstans, således flyter jag i limbo rörande vad jag ska ta mig till i frågan; arbeta och studera, bara arbeta, bara studera men kan inte pga jag har skrivit kontrakt med arbetsgivaren, detta leder mig in i en panik loop.

De fattiga, föräldralösa barnen i Guatemala som lever på andra människors sopor ba;
GO HOME AND CRY IN YOUR MANSION!!!

Sen är det det att världens i särklass sämsta begravningsbyrå: FUNERA har monterat fel gravsten på graven, grejen var den att ingen hade väl gått och trott att min mamma skulle dö 5 och en halv månad efter min bror, därför beställde vi en gravsten enkom för honom. Min mamma ville vila i samma grav som honom, så då avbeställde vi min brors sten för en ny där bådas namn får plats. Men tror ni inte att FUNERA har slipat och monterat den ändå? JO!

Vidare måste min brors deklaration skrivas på och skickas in - av min sk. far -  som vägrar att svara på mina meddelanden rörande detta och kommer det inte in några pengar på min brors konto så kan vi inte betala fakturan för begravningen.

Jag har i alla fall hälsan, det är alltid mörkast före soluppgången, efter regn kommer sol, frukt är naturens godis, om livet ger dig citroner - gör lemonad,  etcetera och så vidare.