2017-08-24

Madsens u-båtsgalenskap.

Den här Peter Madsen, vad är det för en blådåre? Jag anser att det står solklart att han har mördat Kim Wall, för om ni åkte ubåt och ert resesällskap ramlade när sagda båt gjorde en plötslig rörelse till följd av en havsvåg, slog i huvudet och dog, hade ni då tänkt:

A, Oj! Hjälp! Jag måste larma 112 och ta mig in till land så fort som möjligt!

eller

B, Oj! Hjälp! Jag måste stycka kroppen och sänka u-båten!

Begrava till havs, vad är det för trams? Okej om man är mitt ute på Atlanten men inte om man är 20 minuter från närmsta hamn. Att han fick panik och ballade ur totalt? Njaä vem fan börjar stycka någon när man får panik och om man dessutom är oskyldig till passagerarens död? Man borde rimligen begripa att det skulle te sig väldigt märkligt att stycka någon när man grips av rädsla, att det torde leda till att man blir ännu mer misstänkt för vållande till annans död. Men vad vet jag. Jag har aldrig styckat någon. Eller åkt u-båt.

Man är oskyldig fram till dess att motsatsen kan bevisas och så vidare och han kanske lider av psykisk sjukdom som gjorde att han ansåg att han handlade fullkomligt logiskt, så kan det förstås också vara, men jag utgår lite generaliserande från att han är och var vid sina sinnens fulla bruk, likt den dömande och fördomsfulla person jag äro. Och hör sedan.