2023-09-16

I en drömvärld

I en drömvärld, i hoppets sista lilla fladdrande låga, tänker jag att han kanske ringer mig och vill prata.


Om vadå? Tänker ni. Och varför ska du ens svara?


För att han vill be om ursäkt för att han har gjort mig så illa. För att han vill säga att allt det här är en enda stor svinreaktion för att han blir jätterädd när någon kommer för nära och att han då reagerar med försvar och flykt, blir elak, avståndstagande, för att han inte står ut med att ta in någon i sitt hjärta, men att han ändå vill ha mig där.


Jag är medveten om att detta inte kommer att inträffa. Jag är medveten om att det är ett uttryck för min ledsna, förtvivlade sorg och saknad, för att jag älskar honom.


Men i en drömvärld. 


Om det var omvänt hade jag känt att jag var skyldig honom ett värdigt avslut. För att jag hade betett mig som ett svin. Jag hade ringt och försökt förklara. 


Nej jag vet inte. Jag vet ingenting.