2014-12-23

- Ja hej jag ringer för att säga att jag tror att du har Intrinsic minus i tummen orsakad av förändringar av volara ligamentapparaten.
- Eeeeh... och det betyder...?

Efter en googling får jag fram att det betyder nervskada i tumleden, den vanligaste behandlingen verkar vara operation *blir omedelbart kallsvettig*

Jag har opererat mig en gång, för brusten blindtarm när jag var 26 och det gick bra, men jag är livrädd för att sövas, fullkomligt livrädd, där och då hade jag ju inget val, det var att låta dem operera eller dö, nu har jag ett val men det är inte något klokt val att välja att avstå operation i så fall, jag ska inte leva med en delvis paralyserad hand om jag inte behöver göra det och min hand ställer till problem i form av att jag tappar saker, jag kan inte hålla i runda objekt, jag har ont, jag har svårt att skriva på tangentbord etcetera.